Pieczone awokado z jajkiem






Uwielbiam śniadania na słodko, ale to chyba już o mnie wiecie :D Czasami przychodzi mi chęć na coś wytrawnego, a wtedy zazwyczaj są to śniadania z użyciem jajek. Nie wyobrażam sobie życia bez jajek - zjadam ich tygodniowo sporo. Miłośnikiem awokado również jestem. Dzisiejsze śniadanie to pomysł na wykorzystanie niezbyt dojrzałego awokado na które miałam dużą ochotę :) 


Pieczone awokado z jajkiem


Składniki:
- 1 średnio dojrzałe awokado
- 2 małe jajka
- Przyprawy : sól, pieprz, czarnuszka, czosnek granulowany 

Przygotowanie:

  1. Awokado myjemy i rozcinamy na pół
  2. Okręcamy nasze awokado by rozdzielić na pół, wyjmujemy pestkę
  3. Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni góra/dół 
  4. Łyżką wyjmujemy odrobinę awokado by nasze jajka mogły się zmieścić 
  5. Przygotowane awokado posypujemy czosnkiem, solą, pieprzem 
  6. Wlewamy jajko - najlepiej wcześniej oddzielić białko od żółtka ponieważ w awokado nie zmieści się całe. Ja wlałam odrobinę białka z żółtkiem. 
  7. Jajko posypujemy pieprzem i solą
  8. Wstawiamy do piekarnika na 15-20 minut 
  9. Pokroiłam bułkę w małe kawałeczki i piekłam przez ostatnie 8 minut, posmarowałam prawdziwym masełkiem i posypałam czosnkiem 




3 komentarze:

  1. Przygotowałam według przepis, świetny posiłek na dobry początek dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że smakowało :)
      Jak dla mnie fajny pomysł na takie niecodziennie śniadanko :)

      Usuń
  2. Szybkie przygotowanie,i pełnowartościowy posiłek.ładnie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń