Fit Lava Cake


fit lava cake


                Pewnie wiele razy słyszeliście o czekoladowym ciastku z płynną czekoladą w środku. Wczoraj oglądając Bake Off - Ale ciacho! przypomniałam sobie o tym, że nigdy nie zagłębiałam się jak zrobić takie pyszne ciastko, a zawsze zastanawiałam się jak to zrobić? Poczytałam w internecie i tak stworzyłam swoją zdrowszą wersję. Co prawda środek nie jest taki płynny jak zazwyczaj w tych ciastkach jest lecz myślę, że większa ilość oleju kokosowego lub po prostu 50g masła załatwiłoby sprawę.  Mimo tego lekko płynnego środka ciastko jest przepyszne i w sam raz dla czekoladoholików - wiem, że wściekłam się z tymi czekoladowymi wypiekami ale cóż - taka moja natura :) 



Składniki ( na 4 sztuki )

- 2 jajka
- 1 łyżka mąki kokosowej ( możecie dać ryżową, jaglaną czy zwykłą pszenną ) 
- 30 g oleju kokosowego ( proponuję dać jeszcze 20g dodatkowych - być może wtedy środek będzie bardziej płynny lub dać po prostu 50g masła ) + odrobinę oleju do posmarowania foremek na muffiny
-  2 łyżki ksylitolu ( nie radzę dawać więcej bo się przesłodzicie )
- szczypta soli
- 90 g czekolady gorzkiej z jak największą ilością kakao ( ja dałam połowę 70% a drugą połowę 90% ) 



Wykonanie :

  •  Nagrzać piekarnik do 200 stopni  , wysmarować cztery foremki na muffiny olejem kokosowym i delikatnie oprószyć mąką 
  • W kąpieli wodnej rozpuścić 90 g czekolady gorzkiej wraz z olejem kokosowym lub masłem
  • Do miski wbić jajka, dodać ksylitol i szczyptę soli i delikatnie wymieszać trzepaczką do powstania gładkiej masy
  • Do przygotowanej masy dodać łyżkę mąki oraz rozpuszczoną czekoladę wraz z olejem kokosowym lub masłem, wymieszać porządnie do powstania pięknej, czekoladowej i gęstej masy
  • Czekoladową masę wlać do foremek, wstawić do piekarnika na 9 minut. Po upieczeniu ciastek wyjmujemy je i odczekujemy dwie minuty po czym wykładamy na talerz i dekorujemy owocami, cukrem pudrem lub ulubionymi dodatkami


fit lava cake

16 komentarzy:

  1. Dzięki za przepis, czekoladowe ciasto wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis. Ale powiedz: Co to ksylitol i gdzie to kupić? :)
    https://pokazswepiekno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksylitol jest to zdrowy zamiennik cukru. Kupisz go w każdym sklepie ze zdrową żywnością :)

      Usuń
  3. ej super! ja dzis na sniadanie robilam suflety z plynną czekoladą. slodzilam erytrytolem, bo staram się zdrowo. super twoj przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! koniecznie zrób i daj znać jak Ci smakuje!

      Usuń
  4. Mega pysznie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy mogę użyć mąkę żytnią?

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepisz. Wychodzą idealne jak z tej ilości składników robi się 2 ciastka

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam robię któryś raz i nigdy nie wyszedł zły jest prze pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy zamiast oleju kokosowego można użyć coś innego?

    OdpowiedzUsuń