Do czego można wykorzystać młody jęczmień?





Zielone pancakes

 Jak zrobić takie pyszne zielone cudeńka? Będziemy potrzebować jednego składnika głównego- młodego jęczmienia. Moje pierwsze próby dodania go do mojego codziennego menu nie były zbyt 'przyjemne' i tak leżał w półce kilka miesięcy. Do czasu aż któregoś pięknego ranka postanowiłam z nim poeksperymentować.. Oczywiście nie wiedziałam, czy coś z tego będzie ale moje oko czyli 'trochę tego,trochę tamtego' tym razem również nie zawiodło. 


 
 A jeśli chodzi o 'moje oko' - po czasie kombinowania ze składnikami każdemu małemu kucharzowi wchodzi w nawyk dodawanie tego czy owego, i bardzo często wychodzi z tego coś pysznego. Więc wystarczy trochę cierpliwości! 




Składniki na około 8 placuchów :

* pół szklanki mąki owsianej
* 2 jajka
* duuża łyżka słodzika 
* jedna łyżeczka młodego jęczmienia ( do uzyskania bardziej zielonych pankejków wystarczy dodać trochę więcej ale trzeba pamiętać, że smak będzie intensywniejszy a wtedy może nie być takie dobre..)
* łyżeczka proszku do pieczenia
* dwie łyżki jogurtu naturalnego
* odrobinę mleka
* 3 łyżki kakao
* dodatki ( owoce, u mnie dayup, nasiona chia, polewy, gorzka czekolada-u mnie w placuszkach po małym kawałku pokruszonej kostki) 


Ubijamy białka z sodą oczyszczoną. Pozostałe składniki mieszamy w oddzielnym naczyniu. Łączymy wszystkie składniki delikatnie mieszając. Odstawiamy na 5-10 minut. Po tym czasie rozgrzewamy olej kokosowy na patelni, smażymy na małym ogniu po 2 minuty na jednej stronie. Ja korzystałam z cudnej patelni z biedronki do placuszków. Mega się sprawdza! 


Jeśli ktoś jeszcze nie widział ostatniego posta to zapraszam: klik


14 komentarzy:

  1. Chyba też poeksperymentuję z młodym jęczmieniem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam!
      Jego działanie jest tego warte :) Dziś również dodałam do omleta, w którym nawet nie było go czuć! :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie wynalazki i wszelkiego rodzaju placki! Teraz jestem zmuszona wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo! Proszę się podzielić opinią na temat przepisu :)

      Usuń
  3. Wiem jakie dobroczynne dzialanie ma mlody jeczmien, ale nie przepadam za jego smakiem. Chociaz jedynie probowalam go pic naczczo i nie do konca potrafilam sie do niego przekonac. Moze te pancaki pomoga mi wprowadzic mlody jeczmien do codziennej diety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również osobiście nie przepadam, samo otworzenie paczki z nim przyprawia mnie o złe samopoczucie.. :( Ale wreszcie znalazłam sposób, by jakoś go wprowadzić i by nie było go zupełnie czuć! Podziel się swoją opinią o pankejkach :)

      Usuń
  4. Niestety za nic nie mogę przekonać się do smaku młodego jęczmienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spróbuj z tym przepisem, albo z omletami różnego rodzaju. Gwarantuję, że prócz zapachu podczas dodawania go wraz ze składnikami nic nie poczujesz! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory dodawałam młody jęczmień do soku jabłkowego, w innej postaci nie było siły go przełknąć może Twój przepis pomoże mi to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że da radę to zmienić!
      Życzę powodzenia! :)

      Usuń
  7. Woow ciekawe! Chyba też zainteresuję się tym składnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny przepis. Łatwy do zweganizowania w mojej wersji zdrowotnej. ;)

    OdpowiedzUsuń