Cynamonowo-piernikowe ciasto



piernikowe ciasto


Cynamonowo-piernikowe ciasto 

 

W każdym domu już powoli zaczyna pachnieć przyprawami korzennymi. To piękny czas w którym spędzanie czasu przy gotowaniu jest magiczne. Nadchodzi czas ubierania choinki, strojenia lampkami domów, wieszania skarpet na kominkach. Niedawno jeszcze nie potrafiłam tak bardzo wczuć się w święta. Były dla mnie czymś zwykłym, a teraz? Zaczęłam doceniać to co mam, szanować bliskich mi ludzi - mimo iż, nie zawsze dostajemy szacunek od osób które dla nas coś znaczą.  Mogę wstać z łóżka, pójść na siłownię, ugotować coś dobrego. Mam co na siebie włożyć, mam ciepłą wodę i dach nad głową. Nie poszedł mi egzamin? Zjadłam kolejną paczkę chipsów a nie powinnam? Straciłam czas na oglądanie seriali zamiast się uczyć? Co z tego? Ile na tym świecie jest osób które nie mają co włożyć do garnka, nie mają dachu nad głową ? W dużej mierze to nie jest ich wina. Pamiętajmy, że oni też są ludźmi i zasługują na wszystko co najlepsze - tak jak my. Pomagajmy. Czasami wystarczy dać koc który leży bezużyteczny w szafie, oddać kanapkę której wiesz, że nie zjesz. Tak mało a zarazem tak dużo.



 Nadszedł czas na przepis na pyszne jedno porcjowe ciacho :) 


Składniki: 


- 3 jajka 
- 5 łyżek mąki ryżowej
- 2 łyżki mąki z orzeszków arachidowych ( do kupienia w biedronce - firma Bakal ) Można też zamienić na owsianą lub jaglaną
- łyżeczka pdp ( proszku do pieczenia )
- 2 duże łyżki cynamonu
- 3 łyżki przyprawy do piernika 
- pół małego jogurtu naturalnego 
- 2 łyżki słodzika ( opcjonalnie ) 

Wykonanie :


Białka jaj ubijamy na sztywno. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni góra-dół. Resztę składników dokładnie mieszamy. Dodajemy wymieszane składniki do ubitych białek delikatnie mieszając ( by ubite białko nie opadło !! ) Formę ( u mnie 16 cm ) smarujemy olejem kokosowym i wylewamy masę ( możemy na wierzch dać ulubione owoce ) . Wstawiamy do bardzo rozgrzanego piekarnika na 35 minut. Gdy już ciasto się upiecze - otwieramy delikatnie piekarnik ( na około 10 minut ) pozwalając by ciasto powoli straciło temperaturę i nie opadło :)
 

cynamon

6 komentarzy:

  1. Widzę, że przepis nie jest trudny w wykonaniu, a zdjęcia są bardzo zachęcające ^^ Da radę zrobić to ciasto w całości na mące owsianej? W sensie, zamiast ryżowej? :) Może zabłysnę w te święta w końcu jakimś wypiekiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że da radę! :)
      Polecam spróbować. Można je dodatkowo polać polewą by jeszcze lepiej smakowało!

      Usuń
  2. Jak spojrzałam pierwszy raz na zdjęcie to myślałam, że to swojski chlebek!;) Wygląda przepysznie! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Na zdjeciach wyglada bardzo apetycznie 😋 niestety mam uszkodzony piekarnik. Bede mogla sprobowac dopiero po zakupie nowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uszkodzony piekarnik na święta - chyba najgorsze co może być dla lubiących gotować :(

      Usuń