Jogurtowe ciasto






Czasami lubię odpocząć od jaglanek i owsianek zastępując je omletami - tym razem wpadłam na pomysł by zrobić ciasto na śniadanie. Tak, dobrze czytasz, ciasto i to na śniadanie! Porcja na zdjęciu jest porcją dla dwóch osób - nawet swojej porcji nie zjadłam, więc może posłużyć również jako drugie śniadanie. Omlety każdy z nas uwielbia i jest to naprawdę fajna opcja gdy lubimy śniadania na słodko. Możemy z nimi kombinować ile chcemy :) Tak samo jest z tym ciastem - dodajemy co chcemy, modyfikujemy ile chcemy. 


Składniki :

- 4 jajka 
- 6 łyżek mąki jaglanej ( możecie użyć owsianej, ryżowej czy kukurydzianej ) 
- 3 łyżki słodzika ( jeśli chcecie by było słodsze możecie dodać jeszcze jedną - ja dałam erytrytol ) 
- 1 mały jogurt naturalny
- łyżka cynamonu
- kilka borówek do środka 
- łyżeczka sody oczyszczonej 
- rozgnieciony banan  




Białka ubijamy wraz z sodą oczyszczoną na sztywną pianę. Dodajemy resztę składników i bardzo dokładnie miksujemy. Formę o średnicy 25 cm smarujemy olejem kokosowym i wylewamy do niej masę. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika w 180 stopniach na około 30 minut. 





PS. Pisząc posta zorientowałam się, że nie dałam proszku do pieczenia - możecie dodać łyżeczkę ale nie musicie bo i tak wyszedł puszysty :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz