Czekoladowo-bananowe muffiny




muffiny czekoladowe

       

        A co gdy przychodzi mi ochota na słodkie? Albo dodaję czekoladę czy łyżeczkę masła orzechowego do owsianek czy jaglanek, albo decyduję się na nowy przepis. Po dzisiejszym dniu postawiłam na pyszne, zdrowe, czekoladowo-bananowe muffiny z masłem orzechowym! Są pyszne i puszyste oraz błyskawiczne w przygotowaniu. 


SKŁADNIKI: 

- 3 jajka ( ja dodałam wiejskie )
- 1 średni banan
- dwie łyżki mąki kukurydzianej
- łyżeczka proszku do pieczenia 
- 2 łyżki słodzika ( ksylitol, erytrytol itp )
- 2 łyżki kakao 

WYKONANIE: 


          Białka jaj ubijam na sztywną pianę. Po ubiciu dodaję do nich żółtka, rozgniecionego banana, mąkę kukurydzianą, łyżeczkę proszku do pieczenia, słodzik i kakao. W czasie mieszania się naszej masy ( ja robię zazwyczaj w mikserze ) uruchamiamy piekarnik na góra i dół z wiatraczkiem w 180 stopniach. Gdy nasza masa się wymiesza przelewamy ją do foremek. Ja dałam foremki z pepco, wlewałam do połowy, dodawałam pół łyżeczki masła orzechowego i wlewałam następne pół ( lecz jak widać masło i tak opadło haha - więc to raczej bez różnicy ). Wstawiamy nasze babeczki do ROZGRZANEGO! piekarnika na 25 minut. Po upieczeniu zostawiamy na kolejne 10 NIE OTWIERAJĄC PIEKARNIKA. 



Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz