Świąteczny piernik z nutką pomarańczy


 
piernik świąteczny

Pewnie Większość z Was jeszcze nie poczuła tej magii świąt.. Szczerze? To ja aż tak bardzo też nie - do tej pory słuchałam tylko dwukrotnie świątecznej piosenki - mojej ulubionej Piękni i Młodzi - To Nasze Święta - jest przepiękna! To będzie już trzeci rok moich Świąt Bożego Narodzenia z nią. Koniecznie posłuchajcie - może spodoba Wam się podobnie jak mi :) 
Myśl o świętach Bożego Narodzenia pozwala mi przetrwać jesień - której strasznie nie lubię. Sukcesywnie staram się robić same przyjemne rzeczy by jednak ją chociaż trochę polubić. Niestety mi to słabo wychodzi.. :D  Ale nic! Zaraz mamy grudzień, trzeba będzie zacząć się przyglądać prezentom świątecznym dla najbliższych, a może robicie je sami? Ja bardzo lubię bawić się w takie rzeczy - sprawia mi to ogromną przyjemność! :) 

A jakie są wasze ulubione tradycje świąteczne?  Podzielcie się ze mną nimi! 



Piernik z nutką pomarańczy 


Składniki :

  • 3 średnie banany 
  • 6 łyżek erytrolu
  • 1 łyżeczka miodu
  • 3 łyżki przyprawy do piernika ( polecam dodać łyżkę bądź półtorej więcej - bo moim zdaniem to trochę za mało )
  • 2 łyżki cynamonu
  • Łyżka przyprawy korzennej do ciasteczek ( opcjonalnie )
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 250 ml mleka 
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki mąki ryżowej 
  • Pół szklanki mąki jaglanej
  • Sok z jednej pomarańczy 

Piekarnik z opcją góra/dół nagrzewamy do 180*. Standardową formę keksową wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy olejem kokosowym. Banany blendujemy na gładką masę ( bądź rozgniatamy dokładnie widelcem ). W rondlu na małym ogniu podgrzewamy zblendowane banany, dodajemy erytrol i porządnie mieszamy. Po chwili dodajemy miód,przyprawę do piernika, cynamon i kakao ponownie mieszając. Podgrzewamy jeszcze około minuty cały czas mieszając by się nam masa nie przypaliła. Zdejmujemy rondel z ognia i czekamy parę minut by masa wystygła. Dodajemy sodę, mleko, sok z pomarańczy oraz roztrzepane jajka. Powstałą masę mieszamy tak by nie było grudek. Wylewamy masę do keksówki i pieczemy 45 minut. 

Polewa czekoladowa :

Składniki :

  • pół tabliczki gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki oleju kokosowego
Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej. Gdy już się roztopi dodajemy do niej olej kokosowy. Gdy piernik wystygnie wylewamy po całości i odstawiamy do lodówki.

PS. Piernik powinien znajdować się w lodówce, ponieważ w temperaturze pokojowej czekolada się roztopi. Jednak jeśli Wam to przeszkadza, wystarczy roztopić gorzką czekoladę i nią polać piernik :) Na wierzch dałam karmel z Delecty.


Jeśli wykonujecie coś z moich świątecznych przepisów i wstawiacie na Instagrama proszę was o otagowanie zdjęcia #świętazniną oraz oznaczenie mnie na zdjęciu!

2 komentarze:

  1. czy zamiast mąki ryżowej i jaglanej mogę użyć tylko owsianej?

    OdpowiedzUsuń