Ciasto jogurtowe z kokosową kruszonką




ZDROWSZA WERSJA CIASTA JOGURTOWEGO Z OWOCAMI I KOKOSOWĄ KRUSZONKĄ 



Od zawsze uwielbiałam ciasta jogurtowe, ich wilgotność a owoce na wierzchu były wspaniałym dopełnieniem tego pysznego, wilgotnego ciacha :) Postanowiłam więc zrobić swoją - zdrowszą wersję tego cudownego a zarazem banalnego w przygotowaniu ciasta. 



SKŁADNIKI NA KRUSZONKĘ: 

  • 2  łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego 
  • 5 łyżek wiórek kokosowych
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki erytrytolu
Wszystkie składniki bardzo dokładnie ze sobą 'rozgniatamy' do połączenia. Odstawiamy na kilka chwil do lodówki. 


SKŁADNIKI NA CIASTO:

  • 2 jajka
  • 2 szklanki mąki kukurydzianej
  • pół szklanki erytrytolu
  • 250g jogurtu naturalnego ( można dać odrobinę więcej dla lepszej wilgotności ciacha ) 
  • pół szklanki rozpuszczonego oleju kokosowego 
  • 2 kropelki aromatu waniliowego ( może być również cytrynowy ) 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 

  1. Olej kokosowy rozpuszczamy i odstawiamy do ostygnięcia
  2. Jajka wraz z erytrytolem ubijamy mikserem do uzyskania puszystej masy ( około 8 minut )  
  3. Piekarnik nastawiamy na 180* z termoobiegiem 
  4. Mąkę kukurydzianą mieszamy z proszkiem do pieczenia
  5. Po ubiciu jajek ze słodzikiem dodajemy do masy mąkę z proszkiem, jogurt, ostudzony olej kokosowy oraz aromat i mieszamy mikserem do uzyskania gładkiej masy ( jak najkrócej!!!) - jeśli jednak masa zrobi się zbyt 'zbita' dodajemy odrobinę więcej jogurtu naturalnego. 
  6. Foremkę ( 20-24 cm )  wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy go olejem kokosowym. 
  7. Wylewamy masę do foremki po czym układamy na niej owoce ( polecam dać większą ilość bo ciasto jest dosyć słodkie - ja użyłam malin i jagód i jest to fajne połączenie słodkiego z kwaśnym
  8. Na owoce wysypujemy naszą kruszonkę 
  9. Wstawiamy do piekarnika na około 48-50 minut. Do ładnego zarumienienia się naszej kokosowej kruszonki :) 
!!SMACZNEGO!!



PS. Jeśli korzystasz z mojego przepisu i dodajesz zdjęcie na instagramie - proszę o oznaczenie mnie na nim by mi nie umknęło <3 


2 komentarze: