Chrupiące ciasteczka tahini


Metoda prób i błędów... 

      Nie zliczę ile miałam podejść do kruchych i chrupiących ciasteczek... Były ich miliony - twierdziłam, że do ciastek to ja się kompletnie nie nadaję.. Były stracone składniki, tu zbyt dużo oleju, tu za mało mąki, tu za bardzo wilgotne.. Aż do dziś :D Jestem pewna, że będę więcej kombinować i zaskakiwać Was nowymi przepisami na pyszne ciacha! Poczyniłam coś mega pysznego ale i prostego w przygotowaniu! A mianowicie chrupiące ciasteczka tahini - czym jest właściwie tahini? To nic innego jak pasta sezamowa - którą uda się Wam stworzyć samemu w domu. Ja do ciasteczek użyłam kupionej od Primaviki. Na pewno wielu z Was już jej próbowało a jeśli nie to gorąco zachęcam do tego jeśli jesteście wielbicielami sezamu :)  


CHRUPIĄCE CIASTECZKA TAHINI ( 15 dużych sztuk ) 

  • 3/4 szklanki mąki kukurydzianej
  • 3/4 szklanki mąki ryżowej 
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżek słodzika - u mnie erytrytol ( można dać więcej by były bardziej słodkie :) )
  • 3 łyżki wiórek kokosowych
  • 4 łyżki płatków migdałowych
  • 1 jajko
  • 2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
  • 5-6 łyżek pasty sezamowej - tahini 
  • 80 ml płynnego mleczka kokosowego
  • opcjonalnie : kropelki czekoladowe/pokrojona gorzka czekolada


PRZYGOTOWANIE: 

  1. W misce zmieszaj wszystkie suche składniki : mąkę, sodę, proszek do pieczenia, słodzik, wiórki kokosowe, płatki migdałowe 
  2. Dodaj do wymieszanych suchych składników jajko, rozpuszczony olej kokosowy, pastę sezamową
  3. Ugnieć wszystkie składniki dokładnie - powstała masa będzie sypka 
  4. Do sypkiej masy dolewaj stopniowo mleczko kokosowe - masa powinna być zbita - lecz też nie ''za bardzo''. Powinna delikatnie się rozpadać 
  5. Pozostaw w misce masę, przykryj folią i odstaw do lodówki na 15 minut
  6. Piekarnik rozgrzej w 180 stopniach góra/dół z termoobiegiem
  7. Wyłóż papier do pieczenia na blaszce
  8. Uformuj średniej wielkości kulki i układaj na blaszce ( możesz zwilżać delikatnie ręce wodą przed formowaniem każdej z nich ) 
  9. Gdy uformujesz już kulki z całego ciasta rozgnieć każdą kulkę delikatnie widelcem - być może będzie potrzeba przytrzymania ciastka by się nie rozpadło przed wyjęciem widelca
  10. Dodaj kropelki czekoladowe/pokrojoną gorzką czekoladę do ciastek
  11. Piecz 15-16 minut 







2 komentarze:

  1. Czym można zastąpić pastę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być równie dobrze masło orzechowe - tylko takiej lejącej konsystencji :)

      Usuń